torsdag, oktober 13, 2011

Erik Hamrén, Sverige o hela Råsunda i glädjerus efter slutsignal!

I måndags åkte jag o C till Stockholm för att spendera två härliga dagar i vår huvudstad. Vi kom fram rätt så sent så vi köpte med oss mat upp till rummet. Vi bodde på nyöppnade Scandic Grand Central på Kungsgatan, ett stenkast från Stockholms shoppinggator! Kvällen till ära anordnade hotellet release party, o självklart var vi tvugna att ta del av det! Vi blev bl.a. serverade galet goda ananas-drinkar!

Efter att ha börjat tisdagen med en god hotellfrukost så begav vi oss ut på stan. Vi shoppade, fikade, åt sushi till lunch (första gången för C), shoppade ännu mera and so on. Ska visa era vad som finns i mina shoppingpåsar lite senare!

Kl 17.00 sharp befann vi oss i Solna, närmare bestämt utanför Råsunda fotbollsstadium. Där mötte vi upp pappa, lillebror o två vänner o satte oss ner för en bit mat innan rysarmatchen mellan Sverige-Holland. Vi hann även med att hälsa på pappas gamla chef Mikael Santoft o fotbollens överhuvud Lars-Åke Lagrell (det ni!!!).

Jag är fortfarande helt utmattad känslomässigt efter denna otroliga match, men en sak säger jag bara, detta var det häftigaste jag har sett live i sportväg!!
Sverige-välkommen till EM!





I väntan på Sverige-Holland matchen


Sverige värmer upp


3-2 på tavlan...

..och Sverige tog sig på egen hand till EM-slutspelet nästa sommar!



4 kommentarer:

  1. Hej! Gillar din blogg!
    Såg ni en helikopter runt råsunda innan eller under matchen?
    MVH
    J

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack va gulligt av dig! :)
    Hmm jo en helikopter tror jag nog att vi såg, minns inte riktigt vad exakt,men nått uppe i luften var det allt! Något speciellt jag skulle ha lagt märke till?
    Kram Linnéa

    SvaraRadera
  3. Nej inget speciellt! min kompis skulle få sitta i den och flyga och se en glimt av matchen uppifrån från helikoptern. Han hade vunnit det genom någon tävling. så jag undrar bara ifall du kanske fick med den på bild? :)
    Kram! J

    SvaraRadera
  4. Coolt o se den från ovan! dessvärre så fick jag inte med den på bild, du får förvarna mig nästa gång :)
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera