söndag, oktober 16, 2011




Då var man tillbaks igen efter två fantastiska dagar i Lysekil för att fira mammas 50-årsdag! Blev riktigt lyckat! Väl framme så var det bara att börja fxa sig inför kvällen då vi skulle ta båten Fiskebäckskil för att avnjuta kvällen middag på Brygghuset! Och inte vilken middag som helst, utan en fyra rätters hummersupé! Jag har ätit mycket gott i mitt liv, men det här var faktiskt bland det godaste jag har ätit nånsin! Första rätten var en helt underbart god hummersoppa, rätt två en halv hummer med tillbehör (inte varje dag man äter det!), rätt tre bjöd på oxfilé, potatiskaka o sås och till efterrätt en crème brûlée med päronglass o bär!
Till detta drack vi supergoda viner (med en pappa som är näst intill vinexpert behöver man inte oroa sig över det). Jag vet att mamma hade en helt fantastisk kväll!














Idag strosade vi mest omkring längs havet o andades in frisk havsluft, jag älskar doften av hav!
Sen är det enligt mig bland det vackraste som finns!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar