lördag, mars 02, 2013

HalvVasan 2013

I tisdags var det så dags! Jag o pappa åkte upp till Sälen redan måndag morgon för att hämta ut nummerlappen, fixa iordning skidorna det sista o bara ladda inför morgondagen. Vi bodde hos mina kusiner i Lindvallen och fick bästa tänkbara uppladdning.

På tisdag morgon åkte vi till starten i Oxberg o kl 12 gick starten. Det gick över förväntan första delen, superbra vallade skidor, pappa stod på flera ställen längs vägen och langade sportdryck o kexchoklad så jag bara njöt av att åka. När 3-milen var avklarad så började benen tröttna så klistret bet inte så mycket längre. Som tur var var glidet kanon o banan lättåkt sista biten så man kunde staka sig igenom sista milen från Eldris.
Även om man var ruskigt trött så var det jättekul att få genomföra loppet. Sen var det ett riktig häftig känsla att komma över sista krönet och komma in på målsträckan i Mora som man har sett på tv så många gånger. Jag kom i mål i Mora på tider 4,52!

Tack pappa, utan dig hade jag aldrig klarat av det <3

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar