måndag, april 15, 2013

Grå o trist dag idag, det småregnar o man orkar inte riktigt ta sig för med någonting.

En perfekt dag för en Skype-date med min fina vän Lovisa i Riga. Hon kämpar på där borta med sina läkarstudier. När vi videoskypa satt hon i linne i sitt fönster på femte våningen mitt i Riga och njöt av vårsolen. Inte synd om henne inte!
Det är få personer i mitt liv, förutom familjen då, som jag har så många minnen med. Minnen från barndomen, bröllop, resor mm.
I resväg är det storstäder som verkar vara våran grej. Än så länge har vi betat av;

London- där vi åkte cykeltaxi och letade efter Fredrik Ljungberg, shoppade och kämpade med alltför tunga väskor på ett hjul igenom hotellkorridorer som är så trånga så man bara kan gå på sidan om man vill komma fram.

Prag- där trängdes vi under fotbolls-EM förra sommaren, försökte lära mig dricka öl på Staropramen-muséet och drack drinkar ur isglas i Isbaren.

Rom- där vi sprang efter alla sevärdheter samtidigt som svetten rann, tog förbjudna kort i Sixtinska kapellet och åt pasta "carbonada" på Piazza Navona.

Minnen som bara är våra och som alltid kommer att finnas kvar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar